Speurtocht door Spijkenisse

Wij zijn weer even terug in Spijkenisse. Ik had al een paar keer gehoord dat de speurtocht door het centrum van Spijkenisse echt een aanrader is. Aangezien ik vrijdag toch in het centrum moest zijn en het heerlijk weer was. Hebben we er maar gelijk een leuke middag van gemaakt met de speurtocht.

Je haalt de speurtocht voor €2,50 bij bibliotheek de Boekenberg in het centrum van Spijkenisse. Ze krijgen dan het boekje met de speurtocht en een pootloodje. Het is best een flinke wandeling ik heb er met de kinderen ongeveer 2,5 uur over gedaan, maar wij hebben wel wat pauzes genomen.

We begonnen onze speurtocht bij de kerk. De meeste vragen zijn voor de kinderen goed mee te doen. Ik heb alle goede antwoorden door mijn zoontje zelf laten omcirkelen, dat vond hij al erg leuk.

Er zijn verschillende plekken in de speurtocht waar de kinderen iets leuks of lekkers krijgen. Wat de speurtocht voor de kinderen nog leuker maakt, het is steeds weer een verrassing als ze in een winkel of horecagelegenheid wat mogen gaan halen en dat maakt de speurtocht tot een feestje.

Bij mijn kinderen was de kleine gevangenis, de molen en de speeltuin die daar voor ligt favoriet. Jammer genoeg was de molenaar er niet, maar ze mochten in het restaurant naar de muurschildering kijken en dat vonden ze al erg leuk.

Ik woon mijn hele leven al in Spijkenisse en ik heb zelfs een paar jaar in het centrum gewoond. En ook ik heb dingen gezien waarvan ik het bestaan niet wist en nieuwe weetjes over onze stad ( die de meeste van ons nog steeds het dorp noemen) geleerd.

In het boekje van de speurtocht zit een QR code en als je die scant kan je de speurtocht nog uitbreiden. Dat is misschien wel leuk als je wat grotere kinderen hebt of om later nog eens een keer te doen. Want de speurtocht zoals in het boekje staat was voor mijn kinderen van 4 en 2 al echt een hele wandeling.

Ben je klaar en heb je het juiste antwoord gevonden en zijn al de shopjes waar je iets op kon halen afgevinkt? Dan ga je terug naar bibliotheek de Boekenberg en krijgen de kinderen daar ook nog wat leuks.

Hier was de speurtocht een groot succes. Ik vind het echt een aanrader. Het is ook weer een leuke budget tip, want voor €2,50 per speurtocht ben je de hele middag lekker bezig.

Ik vind het trouwens ook super tof dat er zoveel winkels en horecagelegenheden meewerken. Het zijn steeds kleinigheidjes die ze krijgen, maar dat maakt de speurtocht wel bijzonder en anders dan anders.

De speurtocht is gemaakt door eropuit met kinderen en de route is ongeveer 2km. Dus woon je in de omgeving van Spijkenisse, dan is deze speurtocht zeker een aanrader voor het hebben van een leuke middag

Plaats een reactie